W roku szkolnym 2022/2023 szkoła zakupiła pomoce dydaktyczne w ramach Laboratoriów Przyszłości. Na początek uczniowie klas 6 wspólnie z nauczycielem informatyki pomagali zorganizować nową pracownię oraz analizowali przeznaczenie zakupionego sprzętu.
Uczniowie pracowali przy montażu pracowni technicznej oraz instalacji stanowiska dla drukarki 3D. Grupa koła informatycznego przygotowywała sprzęt do wykorzystania w ramach zajęć pozalekcyjnych.
W październiku dwie grupy klas 6 oraz grupa klasy 8b zaczęły swoją przygodę z programowaniem w aplikacji mBlock. Zapoznali się z budową i przeznaczeniem robotów Codey Rocky. Tworzyli proste projekty dla robotów Codey Rocky.
Grupa klasy 8 rozwiązywała typowe zadania w języku programowania C++.
Aplikacja mBlock umożliwia intuicyjne programowanie metodą „przeciągnij i upuść” w języku opartym na Scratch. Uczniowie klas 6 tworzyli projekty sterujące robotami CodeyRocky.
Uczniowie realizowali własne projekty, takie jak:
Dla bardziej zaawansowanych użytkowników w klasie 8 istniała także możliwość programowania w języku tekstowym C++.
Dzięki programowi Laboratoria Przyszłości uczniowie naszej szkoły mogli stawiać pierwsze kroki we włączaniu technologii druku 3D w zajęcia. W grupie koła informatycznego klasy 8b odbyły się zajęcia z modelowania 3D. Uczniowie poznali podstawy pracy w programie Tinkercad.
Uczniowie wzięli również udział w szkoleniu on-line z zakresu tworzenia elementów 3D do wykonania Szopki Bożonarodzeniowej. Ponieważ druk 3D zajmuje sporo czasu, to efekty pracy uczniów będą niebawem zaprezentowane.
W ramach zajęć laboratorium uczniowie poznali czym jest druk 3D i w jaki sposób działają drukarki 3D, jak projektować modele pod druk 3D.
Mieli możliwość zapoznania się z bazami gotowych modeli do druku 3D.
Pobierali również gotowe pliki modeli w najbardziej znanych formatach, takich jak STL czy OBJ.
Dzięki drukarce 3D możliwe było rozbudzenie wyobraźni uczniów i samodzielne wydrukowanie przez nich niestandardowych pomocy edukacyjnych.
Na zajęciach uczniowie mieli możliwość zapoznania się z:
Uczniowie wydrukowali pomoce dydaktyczne do rzutowania prostokątnego na lekcje techniki w klasach 6.
Uczniowie klasy VI podczas lekcji techniki budując obwody elektryczne analizowali zasady przepływu prądu w obwodach szeregowych i równoległych. Poznawali również kolejne elementy elektroniczne i ich symbole. Na lekcji wykorzystano zestawy do nauki elektrotechniki oraz zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości mierniki uniwersalne.