Zajęcia koła ekologicznego dla klas młodszych

Jednym z działań edukacyjnych projektu jest funkcjonowanie w szkole koła ekologicznego. Głównym  jego celem jest skuteczne i efektywne kształtowanie u uczniów naszej szkoły postaw zgodnych z edukacją ekologiczną.    Program ma za zadanie pogłębianie i poznawanie nowej wiedzy, rozwijanie oraz tworzenie nowych umiejętności oraz kształtowaniu właściwych postaw w oparciu o filozofię ekologii.

Na początku do pracy  w kole ekologicznym zostali zaproszeni uczniowie klas młodszych.
W trakcie zajęć poruszane były tematy:

  • Ekologia? Dlaczego to takie ważne.
  • Człowiek w harmonii z przyrodą.
  • Wyczerpanie tradycyjnych źródeł energii.
  • Zero Waste.
  • Segregacja odpadów.

Na początku pierwszych zajęć odbyła się pogadanka na temat planety Ziemi, tego jak nasze codzienne działania wpływają na jej funkcjonowanie na poziomie globalnym. Uczestnicy koła ekologicznego  uświadomili sobie „główne grzechy” człowieka wobec środowiska naturalnego, oraz dowiedzieli się co każdy z nas może zrobić aby chronić zasoby i wspierać naturalne procesy regeneracji planety. W trakcie kolejnych spotkań uczniowie poznali odpowiedzi na pytania: Co zapoczątkowało upadek klimatu? Zrównoważony rozwój – czym jest? Czym jest Młodzieżowy Strajk Klimatyczny?  W czasie zajęć uczniowie i uczennice dowiedzieli się, jakie współzależności istnieją pomiędzy elementami środowiska, a działaniami człowieka. Poznali współzależności globalne i wspólną odpowiedzialność za losy środowiska oraz postanowili samodzielnie i w swoich rodzinach, a także w społeczności szkolnej bardziej zaangażować się w ochronę przyrody.

Na zajęciach stosowano różnorodne metody i formy pracy:

  • pogadanki tematyczne
  • wykład
  • gry i zabawy dydaktyczne
  • inscenizacje
  • gazetka

Ponadto uczniowie poznali pojęcia z zakresu 5R, rozumieją ideę zero waste/less waste i umieją ją odnieść do codziennego życia.  Starają się segregować śmieci. Wiedzą też, co to są odnawialne źródła energii. Zdają sobie sprawę, że należy racjonalnie wykorzystywać tradycyjne źródła energii.  Uczniowie są zainteresowani poruszaną tematyką. Chętnie i zaangażowaniem biorą udział w zajęciach .

          Na dalszym etapie zajęcia będą prowadzone z uczniami klas starszych.

Scroll to Top
Skip to content