Kolejna relacja z zajęć ekologicznych realizowanych w ramach projektu.
Koło ekologiczno – przyrodnicze w czasie realizacji kolejnych zagadnień na zajęciach z uczniami klas młodszych oraz z grupą uczniów z klas starszych Szkoły Podstawowej nr 3 w Stargardzie pracowało zgodnie z założonymi celami.
Dzieci pracowały nad stworzeniem „Domu przyszłości”, który będzie zbudowany z dostępnych zasobów naturalnych, które będą pozytywnie wpływać na ich zdrowie i otaczające środowisko przyrodnicze. Poznały problemy ekologiczne bliższej i dalszej okolicy. Szczególną uwagę zwrócono na gospodarstwa domowe, placówki szkolne i wybrane miejsca, z którymi dzieci i ich rodziny mają kontakt. Uczniowie utwierdzili się w przekonaniu, że mają znaczący i ważny wpływ na ochronę środowiska. Wiedzą, że materiały należy wykorzystywać w przemyślany sposób. Zdają sobie sprawę z efektów oszczędzania wody, prądu, segregowania odpadów i wykorzystywania surowców wtórnych dla ekologii.
Uczniów interesują omawiane zagadnienia. Chętnie i zaangażowaniem biorą udział w eksperymentach i zajęciach praktycznych.
Na dalszym etapie zajęcia będą prowadzone z uczniami klas starszych.